Dagen

hej hej .Jag och Sandra vaknade kl 06.30 klädde på oss och åt frukost sen gick vi till bussen den kom en kvart försent -.-. sen gick vi till stallet (madicken,Avon,Dolly,Ronja) dom var inne så vi mockade först sen kom peter och förklarade någon väg vi skulle rida och vi fattade lite så vi gjorde en barbackagjord till madicken av tömkörningsgjort och stigbyglar men där jag satte fast stigbygeln i ringen så lossnade den så jag red med en stigbygel hela uteritten vi red förbi deras sommarhage vidare till kvistmarsjön :) sen vände vi ,vi skulle ju bara kolla lite var det var för någon ridväg :) sen så hoppade vi typ 5 srång med avon sen skrittade vi av dom och sadlade av och tränsade av sen kom pappa och hämtade oss så åkte vi till Zitron.vi gick in i sadelkammaren då sa alexandra att vi kunde rida winnie oxå,och att ulrica vill följa med och rida .så då tog vi in trolla och winnie och borstade och sen tog vi in Zitron och gjorde iordning alla hästarna sen red vi ut i ca 50 min.sen tog vi av dom sakerna i stallet (jag glömde att säga att vi red barbacka ;) ) så tog vi upp dom i grimma till ridbanan och tränade lite ledarskap i början gick det bra men i slutet vart det ganska tröttsammt tyckte hästarna sen släppte vi ut winnie i stora hagem och Zitron i lila eftersom där finns det inte mkt gräs och hon har lätt att få fång ..
sen gick vi upp på höskullen och lekte lite där ^^ sen ropade ulrica hästarna har rymt  ! då sprang vi fort för att kolla då fick vi bygga upp hagen i gen för att frosty hade fastnat med bakbenet i tråden ;/ .Sen tvättade jag benet på henne och så kollade vi om hon var halt men det var hon inte ! :) sen kom pappa och vi åkte hem.


bilder kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0