SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN

Emelie om frågestund ? ja :D:
hur går de med ridningen? asså har ni blivit bättre på något & är det något ni skulle vilja bättra? :)


svar från frågestunden

Sandra svarar:Det går  bra med ridningen,och det har gått mkt framåt sen jag började rida avon och madicken,det jag måse träna är på att ite ha fötterna så konstigt när jag hoppar och lite mer eftergift ;) men det kommer väll :)

Moa svarar: zitron förmig och Zitron  har det gått väldigt mkt frammåt i dressyren och i hoppninge Hopnningen:i början gav jag nästan ingen eftergift ,jag tyckte att jag inte litade på zitron när jag började tävla med henne för hon rusade iväg efer hindrerna.
,och nu ,nu ger jag ästan lite överdrivet etergift på henne men det tycker jag att hon är värd (hon är ju gammal)
Dressyren:när jag började med dressyren så tyckte jag att det var svårt att sitta ner i traven och jag tyckte att det var svårt att få ner henna och jobba henne ordentligt ,men nu ,nu tycker jag att jag har bätte kontroll på henne och får ner henne nästan direkt och hon yssnar bättre på mina hjälper.Vi har hunnit tävla i KM dressyr men då var mn storasysters häst med och förstörde nästan allt ..Zitron var okonsentrerad och ville inte jobba ett dugg,men dommarna skre att jag hade en väldigt fin ponny,och att jag hade en fin sits.

Avon: vi har utveklats ganska mkt,nu känner jag att jag har mer kontroll och jag litar på henne lite mer hon vill jobba lite mer :) men vi jobbar fortfrande jobba lite mer på runda volterna mer,hn vill ju gärna smita u och göra skänkelvikingar istället.ibland kan hon vara studsig i traven men jag har upptäckt att hon gör Piaff underbart eller vad  ? så det övar vi mer på ,vet om vi ser moa och avon på dressyrbanorna ;)

Madicken:henne finns det inget att satsa på ,en häst som inte vill jobba bara smita undan så ah ...


 //Moa och Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0